پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225982
آمادگي مقابله با ويروس زيکا در کشور
تاریخ انتشار : 1395/05/25 08:25:38
نمایش : 1141
سخنگوي وزارت بهداشت گفت: درباره ويروس زيکا نگراني عمده نداريم ولي آمادگي مقابله با اين ويروس در کشور وجود دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ايرج حريرچي در مراسم افتتاحيه کارگاه بين‌المللي ديپلماسي سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در منطقه‌اي قرار گرفته که در حال حاضر از لحاظ سياسي، اقتصادي و وقوع جنگ حساس بوده و بيماري‌ها در کشورهاي مجاور مي‌تواند کشور ما را نيز تحت تاثير قرار دهد لذا ديپلماسي سلامت ازمهمترين موضوعاتي است که مورد توجه سازمان بهداشت جهاني و ايران همچنين و ساير کشورها قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينکه ايران کشور قدرتمند است و مي‌تواند تاثيرات مثبتي را از لحاظ سلامت بر روي ساير کشورها داشته باشد گفت: همچنين سازمان بهداشت جهاني با الگو قرار دادن طرح تحول مي‌تواند موفقيت‌هاي بيشتري را در ساير کشورها داشته باشد.

سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به برگزاري امروز سمينار ديپلماسي سلامت گفت: اين سمينار با مشارکت افراد پيشرو در کشور و برخي از کشورهاي جهان براي ارتقاي توانايي ديپلماسي سلامت برگزار شد و افرادي که در اين کارگاه شرکت کرده مجرب و آموزش ديده بود و از جانب وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي معرفي شده‌ اند.

حريرچي ادامه داد: کساني که در حال حاضر در حوزه ديپلماسي سلامت مشغول کار هستند از سال قبل شناسايي شده و پيش‌ مطالعه‌هاي لازم را انجام داده‌اند و در کارگاه سه روزه ديپلماسي سلامت شرکت مي‌کنند. 

وي افزود: اهميت برگزاري اين سمينار به حدي بوده که رئيس منطقه مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني براي سمينار سه روزه در ايران پيام ارسال کرده است.

سخنگوي وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کارشناسان ايراني که در اين سمينار شرکت مي‌کنند 35 نفر هستند و تلاش مي‌کنيم تعداد اين افراد را بيشتر کنيم.

حريرچي درمورد وضعيت ويروس زيکا در کشور گفت: اين ويروس در سطح بين‌المللي در برخي از کشورها که شرايط آب و هوايي لازم براي اين ويروس را داشته و پشه ناقل را نيز دارند بسيار مهم است ولي خوشبختانه در کشور ما نگراني عمده در اين زمينه وجود ندارد، البته آمادگي‌هاي لازم براي مقابله با اين ويروس را داريم.

وي در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده مرحوم کيارستمي گفت: اجازه دهيد تنها سازمان نظام پزشکي در اين زمينه اطلاع‌رساني کند و اميدواريم هر چه زودتر مرحله دادرسي اين پرونده در نظام پزشکي انجام شود و نتيجه آن سريعتر به سرانجام برسد.

سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به اقدام مهم کميسيون برنامه و بودجه و بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت به مجلس پيشنهاد کرد که از محل فروش اوراق مشارکت 8 هزار ميليارد تومان آن را براي جبران بدهي‌هاي بيمه سلامت اختصاص دهند اين در حالي است که قبلا اين مبلغ 5 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده بود.

حريرچي ضمن تشکر از اين اقدام دولت و مجلس گفت: اميدواريم براساس اين مصوبه بدهي‌هاي عمده سازمان بيمه سلامت پرداخت شود.

وي گفت: از 8 هزار و 516 ميليارد اسناد ارسالي  5هزار و 433 ميليارد آن مربوط به بيمه سلامت است لذا اهميت مصوبه مجلس به اندازه اهميت اجراي طرح تحول در سال نخست است و اميدواريم با اختصاص اين 8 هزار ميليارد مصوبه مجلس بدهي بيمه سلامت به صفر برسد و در بودجه سال بعد نيز بودجه لازم براي بيمه سلامت ايجاد شود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html